تبلیغات
محدث - «جناب آقای مطهری! فتنه را كه برپا كرد؟ علی یا معاویه؟!»
پنجشنبه 10 دی 1388

«جناب آقای مطهری! فتنه را كه برپا كرد؟ علی یا معاویه؟!»

پنجشنبه 10 دی 1388

نوع مطلب :

با سلام

 در پی اطهار نطرات جناب آقای دكتر علی مطهری در مورد مناظره دكتر احمدی نژاد متن زیر خدمت شما ارسال می گردد.

گفتنی است پیشتر از طریق نمابر ایشان را در جریان این نامه قرار داده ایم.

__

 

 

جناب آقای دکتر علی مطهری

 نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

 سلام علیکم،

 چندی قبل در رسانه‌ها دیدم که جنابعالی در پاسخ یكی از نویسندگان محترم كیهان به نام آقای محمد امینی با عنوان «آقای علی مطهری بخواند» نسبت به اغتشاشات پس از انتخابات در اظهارات خود با عنوان«آقای حسین شریعتمداری بخواند» پیشنهاد کرده‌اید که: « ما می‌توانستیم این بحران را به گونه‌ای مدیریت کنیم که بسیاری از این شهادت‌ها و قتل‌ها و آسیب‌ها اتفاق نیفتد. می‌توانستیم آن هیجان عظیم معترضان را که به دنبال تبلیغات انتخاباتی و خصوصا مناظرات نامناسب و گاه ناجوانمردانه به اوج خود رسیده بود، با دادن چند مجوز تجمع و ادامه مناظرات درباره روند انتخابات در صدا و سیما به تدریج فرو بنشانیم»

 جناب آقای مطهری؛ شما طوری صحبت می‌کنید- خلاف همیشه- که انگار از هیچ ماجرایی خبر ندارید.!!!

 

                             علی مطهری

 

آیا شما اعترافات متهمین در دادگاه را پس از حوادث انتخابات نشنیده‌اید؟ و نمی‌دانید که هدف برخی معترضان به نتایج آراء مردم در حوادث پس از انتخابات بر هم ریختن نظم و امنیت جامعه بوده است؟ آیا خبر دارید برخی از اغتشاشگران کمر به تشکیل حکومت سلطنتی(!) به جای جمهوری اسلامی بسته بودند؟ جنابعالی برای محکوم کردن اعمال یکی از خادمان نیروی انتظامی بحث شبگردی چند خودروی سواری در واقعه هیجدهم تیر را به میان می‌کشید و از آنجا شاهد مثال می‌آورید که « به خاطر داریم که چند سال پیش در سالگرد حادثه 18 تیر در حوالی دانشگاه تهران و کوی دانشگاه به مدت پنج شب گروهی از مردم در خیابان‌ها شعار می‌دادند و خودروها بوق می‌زدند و تجمعاتی برپا بود، اما در این پنج شب حتی یک قطره خون از بینی کسی نیامد. » آیا علت را می‌دانید؟

علت این است که در آن پنج شب هیچ خودروی شبگردی دست به اسلحه علیه مردم بی دفاع نبرده بود. ای کاش شما که نماینده مردم تهران هستید تعرض آشوبگران به مردم بی دفاع را ندیده بودید؛ آنوقت این اظهارات جالب! شما، عجیب به ذهن نمی‌رسید.

 جناب آقای مطهری عزیز! شما که پیشنهاد تجمع اعتراض کنندگان در مصلای تهران را داده‌اید بفرمائید که آیا می‌توان این دسته از آشوبگران که در داخل مردم پنهان شده اند را به صحن مصلا هدایت کرد؟

باید دانست که اساساً هدف این گروه افراد اعتراض به آرا و نحوه برگزاری انتخابات نبوده است بلکه آنسان که گذشت ایجاد رعب و ناامنی در جامعه و ایجاد جنگ و گریز خیابانی بوده، كه در این صورت سؤال پیش می‌آید كه آیا باید آنان را آزاد گذاشت (مانند همان پنج شب هیجده تیر) تا به مردم بیگناه تجاوز کنند؟ آیا شما در آن ایام می‌توانستید به همراه خانواده خود با خیال آسوده از خیابان ولیعصر(عج) عبور كنید و مطمئن باشید كه آسیبی به شما نمی‌رسد؟

حالا که همه چیز آرام شده است و غائله به پایان رسیده است همگی به جان نیروی انتظامی افتاده و دستگاه‌های امنیتی را (برای خوشایند همان عده معترض) محکوم می‌کنند و می‌گویند: « افرادی مانند طائب با باتوم بیشتر مأنوس است تا فکر و عقل و تدبیر » اما مردم در آن بحبوحه منتظر ضرب العجل نیروی انتظامی برای سرکوبی آشوب و بازگرداندن امنیت بجای خود بودند. از شما می پرسم که نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی برای مقابله با آشوبگران سلاح بدست چه باید می‌کردند؟ علی(ع) با آشوبگران شمشیر عریان کرده داخلی چه کرد؟ آیا باید در مقابل ایشان کرنش کنند تا که مبادا پس از تمام شدن غائله رگ حقوق بشر دوستانه آقای علی مطهری برنخیزد و روح دادخواهی او برای آشوبگران به خروش نیاید؟؟؟!!! ( البته شما اندکی هم که شده در اظهارات خود این اغتشاشات را محکوم کرده‌اید که جای شکرش باقیست!) البته من گروه‌های مختلف مردم را با هم خلط نمی‌كنم اما اگر اغتشاشگران و متجاوزان می‌خواستند(که می‌خواستند) آشوب بپا کنند کدام سنگر بهتر از داخل شدن درون مردم؟ آیا اگر وزارت کشور برای آن تجمعات مجوز صادر می‌کرد و اتفاقی در همان مصلا یا تجمع برای کسی می‌افتاد(که قطعاً با توجه به انگیزه فتنه گران می‌افتاد) آقای علی مطهری وزارت کشور را استیضاح نمی‌کرد که: «چرا برای اغتشاش و آشوب مجوز داده اید؟ و راه قانونی رسیدگی به اعتراضات صدور مجوز برای تجمع در نمازخانه بزرگ تهران نیست و ...» اعتراض نمی‌کردید كه...؟؟؟ از تمام اظهار نظرات شما عجیب‌تر آن است که بر اساس حدیث شریف پیامبر (ص) که برای روشن شدن حق از باطل به عمار (س) می‌فرمایند: تو را گروه سرکش خواهد کشت(یعنی معاویه)؛ قاتلین مستقیم آنان را مقصر دانسته‌اید و استدلال کرده‌اید: «سخن در این است که عمار یاسر مستقیما به دست چه گروهی کشته شد، لشکر معاویه یا لشکر علی؟»

 حال شما خواسته‌اید به شکل ضمنی نتیجه بگیرید قاتل کشته شدگان بعد از انتخابات، آنان که با اعلامیه مردم را به خیابان کشیده‌اند نبوده‌اند؛ بلكه آن كسانی هستند كه مستقیم ایشان را كشته‌اند.

 آقای دكتر علی مطهری من به لحاظ درسی که خوانده ام( علوم حدیث) موظفم تا از تحریف تاریخ حکومت امام علی _علیه السلام_ (توسط هر کس که باشد) جلوگیری کنم. آیا شما متوجه تفاوت عمار با عده‌ای غافل و اغتشاشگر نیستید؟ عمار آگاهانه و با اطلاع کامل به میدان نبرد آمده بود که توسط معاویه شهید شد. ولی اگر کسی با طرح ادعای واهی تقلب، مردم را تهییج کند و او به جان مردم بیفتد بعد در دادگاه اعتراف کند که من غافل شدم و آقای فلانی و فلانی با مصاحبه و اعلامیه‌های خود مرا تحریک کردند(كه عمدتاً اینگونه بوده) آنگاه مقصر کیست؟(دقت كنید!) آیا می‌خواهید بگویید: معترضان خیابانی و یا حتی خود مردم، آگاهانه به خیابان ریخته‌اند؟ اگر آگاه بودند چرا شما به جمع آن آگاهان!!! نپیوستید؟! ممکن است بگویید چون من ادعای آنان(یعنی تقلب با این وسعت) را قبول ندارم. اگر قبول ندارید چرا از ایشان دفاع می‌کنید؟ یا ممکن است شما بگویید طرح این ادعا را در آن شرایط طبیعی می‌دانم، اما خیابان جای اعتراض نیست. اگر خیابان جای اعتراض نیست، پس چرا پیشنهاد صدور مجوز در خیابان را داده اید؟ یا خدای ناكرده می خواهید بگویید بله. ادعا طبیعی است و خیابان هم جای اعتراض است!!! كه در این صورت باید از مخالفان این استدلال سست شما بخواهیم «برای مثال» در مقابل دفتر و منزل شما بریزند و از آن طرف هم دوربین بی بی سی و ... برای شبكه های غربی خوراك مستند آماده كنند و تیتر بزنند كه«ایران جنگل است و هر كه زورش بیش، حرفش پیشتر!!!».

شما گفته‌اید: « آیا آقای احمدی نژاد با نوع مناظرات خود]رسوا كردن فساد دولت‌های قبل[ زمینه این حوادث را فراهم نکرد و هیچ تقصیری نداشت؟»

 سؤال من به عنوان یك شهروند از شما كه نماینده اصولگرا در مجلس شورای اسلامی هستید این است كه: آیا علی_علیه السلام_ که در خطبه شقشقیه[1] حکومت بیش از دو دهه قبل از خود را محکوم کرد، را می‌توان «زمینه ساز فتنه و مقصر میدان» دانست؟ آیا علی فتنه‌گر است یا معاویه که با اردوکشی در عصر خود، خواست تا حدی جلوی حکومت عدالت گستر مشروع و مقبول علی(ع) را گرفت؟(دقت كنید!)

خدایا به ما توفیق و بصیرتی عطا كن كه اگر در آخرت حقیقت روشن شد خجل نگردیم. آمین

امیدوارم كه شما با پاسخ قانع كننده خود علاوه بر جلوگیری از پایمال شدن خون مظلومان و كشته‌شدگان اخیر قلب  مرا مالامال از اطمینان به خود فرمایید.

 لطفاً پاسخ مرا به آدرس تهران؛ شهر ری؛ حرم حضرت عبدالعظیم؛ دانشكده علوم حدیث؛ محمد زندی دلگشا؛ ارسال فرمایید. در غیر این صورت بگویید تا در یكی از رسانه‌ها منتشر كنم_ والسلام.

دانشكده علوم حدیث_ محمد زندی دلگشا



[1] . خطبه 3 نهج البلاغه؛ برای شرح گوشه ای از این خطبه: سیری در نهج البلاغه، استاد شهید مطهری.