تبلیغات
محدث - آقای مطهری پاسخ دهند!!!
چهارشنبه 23 دی 1388

آقای مطهری پاسخ دهند!!!

چهارشنبه 23 دی 1388

نوع مطلب :

به نام خدا

سلام

جناب آقای علی مطهری در پنج شنبه گذشته در نشستی ا آقای جلیلی در برنامه رو به فردا چند اظهار نظر فرمودند كه متن این اظهارات را می توانید اینجا ببینید.

 

 رو به فردا با علی مطهری

بنده طی نامه ای به موسسه كیهان بیانات ایشان را نقد كردم كه با هم در ادامه می خوانیم.

 

 

 

«آقای علی مطهری پاسخ دهند!»[1]

جناب آقای دکتر علی مطهری

 نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

 سلام علیکم،

 جنابعالی در اظهارات خود نسبت به اغتشاشات پس از انتخابات و در نشست اخیر خود كه پنج شنبه شب از شبكه سوم سیما پخش شد پیشنهاد كردید که: وزارت كشور می توانست برای نشست غائله مجوز صادر كند و كمی پیشتر هم گفته بودید: « ما می‌توانستیم این بحران را به گونه‌ای مدیریت کنیم که بسیاری از این شهادت‌ها و قتل‌ها و آسیب‌ها اتفاق نیفتد. می‌توانستیم آن هیجان عظیم معترضان را که به دنبال تبلیغات انتخاباتی و خصوصاً مناظرات نامناسب و گاه ناجوانمردانه به اوج خود رسیده بود، با دادن چند مجوز تجمع و ادامه مناظرات درباره روند انتخابات در صدا و سیما به تدریج فرو بنشانیم»

 جناب آقای مطهری؛ شما طوری صحبت می‌کنید- خلاف همیشه- که انگار از هیچ ماجرایی خبر ندارید.!!!

آیا شما اعترافات متهمین در دادگاه را پس از حوادث انتخابات نشنیده‌اید؟ و نمی‌دانید که هدف برخی معترضان به نتایج آراء مردم در حوادث پس از انتخابات بر هم ریختن نظم و امنیت جامعه بوده است؟ آیا خبر ندارید برخی از اغتشاشگران کمر به تشکیل حکومت سلطنتی(!) به جای جمهوری اسلامی بسته بودند؟

 ای کاش شما که نماینده مردم تهران هستید تعرض آشوبگران به مردم بی دفاع را ندیده بودید؛ آنوقت این اظهارات جالب! شما، عجیب به ذهن نمی‌رسید.

 جناب آقای دكتر مطهری! شما که پیشنهاد صدور مجوز برای اعتراض کنندگان در را داده‌اید بفرمائید که آیا می‌توان این دسته از معترضین كه آشوبگران در داخل آنان پنهان شده‌اند را به خیابان هدایت کرد؟

باید دانست که اساساً هدف این گروه افراد اعتراض به آرا و نحوه برگزاری انتخابات نبوده است(اگر هم تا چندی قبل برخی دچار تردید بودند با وقایعی مانند عاشورا و 16 آذر این تردید باید رفع شده باشد) آنسان که گذشت هدف اغتشاشگران ایجاد رعب و ناامنی در جامعه و ایجاد جنگ و گریز خیابانی بوده، كه در این صورت سؤال پیش می‌آید كه آیا باید آنان را آزاد گذاشت تا به مردم بیگناه تجاوز کنند؟ آیا شما در ایام آشوب خیابانی می‌توانستید به همراه خانواده خود با خیال آسوده از خیابان ولیعصر(عج) عبور كنید و مطمئن باشید كه آسیبی به شما نمی‌رسد؟

حالا که همه چیز آرام شده است و غائله به پایان رسیده است همگی(مانند جنابعالی) به جان دستگاه‌های امنیتی را (برای خوشایند همان عده معترض) محکوم می‌کنند اما مردم در آن بحبوحه منتظر ضرب العجل نیروی انتظامی برای سرکوبی آشوب و بازگرداندن امنیت بجای خود بودند. از شما می پرسم که نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی برای مقابله با آشوبگران سلاح بدست چه باید می‌کردند؟ علی(ع) با آشوبگران شمشیر عریان کرده داخلی چه کرد؟ آیا باید در مقابل ایشان کرنش کنند تا که مبادا پس از تمام شدن غائله رگ حقوق بشر دوستانه آقای علی مطهری برنخیزد و روح دادخواهی او برای آشوبگران به خروش نیاید؟؟؟!!! ( البته شما اندکی هم که شده در اظهارات خود این اغتشاشات را محکوم کرده‌اید که جای شکرش باقیست!) البته من گروه‌های مختلف مردم را با هم خلط نمی‌كنم اما اگر اغتشاشگران و متجاوزان می‌خواستند(که می‌خواستند) آشوب بپا کنند کدام سنگر بهتر از داخل شدن درون مردم؟ آیا اگر وزارت کشور برای آن تجمعات مجوز صادر می‌کرد و اتفاقی در همان تجمع برای کسی می‌افتاد(که قطعاً با توجه به انگیزه فتنه گران می‌افتاد) آقای علی مطهری وزارت کشور را استیضاح نمی‌کرد که: «چرا برای اغتشاش و آشوب مجوز داده اید؟ و راه قانونی رسیدگی به اعتراضات صدور مجوز برای تجمع در خیابان نیست و ...» اعتراض نمی‌کردید كه...؟؟؟ از تمام اظهار نظرات شما عجیب‌تر آن است که چندی قبل بر اساس حدیث شریف پیامبر (ص) که برای روشن شدن حق از باطل به عمار (س) می‌فرمایند: تو را گروه سرکش خواهد کشت(یعنی معاویه)؛ قاتلین مستقیم آنان را مقصر دانسته‌اید و استدلال کرده‌اید كه: «سخن در این است که عمار یاسر مستقیما به دست چه گروهی کشته شد، لشکر معاویه یا لشکر علی؟»

 حال شما خواسته‌اید به شکل ضمنی نتیجه بگیرید قاتل کشته شدگان بعد از انتخابات، آنان که با اعلامیه مردم را به خیابان کشیده‌اند نبوده‌اند؛ بلكه آن كسانی هستند كه مستقیم ایشان را كشته‌اند.

 آقای دكتر علی مطهری من به لحاظ درسی که خوانده ام( علوم حدیث) موظفم تا از تحریف تاریخ حکومت امام علی _علیه السلام_ (توسط هر کس که باشد) جلوگیری کنم. آیا شما متوجه تفاوت عمار با عده‌ای غافل و اغتشاشگر نیستید؟ عمار آگاهانه و با اطلاع کامل به میدان نبرد آمده بود که توسط معاویه شهید شد. ولی اگر کسی با طرح ادعای واهی تقلب، مردم را تهییج کند و او به جان مردم بیفتد بعد در دادگاه اعتراف کند که من غافل شدم و آقای فلانی و فلانی با مصاحبه و اعلامیه‌های خود مرا تحریک کردند(كه عمدتاً اینگونه بوده) آنگاه مقصر کیست؟(دقت كنید!) آیا می‌خواهید بگویید: معترضان خیابانی و یا حتی خود مردم، آگاهانه به خیابان ریخته‌اند؟ اگر آگاه بودند چرا شما به جمع آن آگاهان!!! نپیوستید؟! ممکن است بگویید چون من ادعای آنان(یعنی تقلب با این وسعت) را قبول ندارم. اگر قبول ندارید چرا از ایشان دفاع می‌کنید؟ یا ممکن است شما بگویید طرح این ادعا را در آن شرایط طبیعی می‌دانم، اما خیابان جای اعتراض نیست. اگر خیابان جای اعتراض نیست، پس چرا پیشنهاد صدور مجوز در خیابان را داده اید؟ یا خدای ناكرده می خواهید بگویید بله. ادعا طبیعی است و خیابان هم جای اعتراض است!!! كه در این صورت باید از مخالفان این استدلال سست شما بخواهیم «برای مثال» در مقابل دفتر و منزل شما بریزند و از آن طرف هم دوربین بی بی سی و ... برای شبكه های غربی خوراك مستند آماده كنند و تیتر بزنند كه«ایران جنگل است و هر كه زورش بیش، حرفش پیشتر!!!».

شما گفته‌اید: « آقای احمدی نژاد در در مناظرات دچار لغزش شد»!

 سؤال من به عنوان یك شهروند از شما كه نماینده مجلس شورای اسلامی هستید این است كه: آیا علی_علیه السلام_ که در خطبه شقشقیه[2] حکومت بیش از دو دهه قبل از خود را محکوم کرد، را می‌توان «زمینه ساز فتنه و مقصر میدان» دانست؟ آیا علی فتنه‌گر است(نعوذ باالله) یا معاویه که با اردوکشی در عصر خود، خواست تا حدی جلوی حکومت عدالت گستر مشروع و مقبول علی(ع) را گرفت؟(دقت كنید!)

و فرموده اید: «من همچنان هم معتقدم که نباید این افراد را ایادی آمریکا و اسرائیل خواند، این ها لغزش های سیاسی است و صرف لغزش سیاسی دلیلی بر این نیست که فرد از چارچوب نظام خارج شده است آقایان موسوی و کروبی دچار یک لغزش و اشتباه سیاسی شده اند.»

چطور است از آقای علی مطهری بپرسیم كه اگر حمایت یا لااقل سكوت در مقابل شعار اسرائیل طلب «نه غزه نه لبنان» و نیز پاره كردن عكس امام  و شعارهای امریكا پسند 16 آذر لغزش سیاسی بوده است! اگر این عده می خواستند با آمریكا دست به دست شوند چه كار باید می كردند(كه نكردند)؟ از چه كسی باید حمایت می كردند(كه نكردند)؟ آیا این لغزندگان( به تعبیر شما) نباید به فرموده مقام معظم رهبری صف خود را از دشمنان نظام جدا می كردند تا موجب شبهه و فتنه نشوند؟

مگر خوارج (كه تا صفین در صف امیر المومنین بودند) یك لغزش كوچك با اسلام عزیز پیدا نكردند؟ آنان ولایت معصوم را با پوست و مركب خام اشتباه گرفتند و كردند آنچه كردند... .

ایا حمایت فتنه انگیزان از شعارهای نه غزه و لبنان ، استقلال آزادی جمهوری ایرانی! اهانت به عكس امام سفر كرده(كه نمونه ای از اهانت این طیف به آرمان‌های انقلاب بود) و از همه مهمتر و گستاخانه تر هتك حرمت عزاداری و عزاداران عاشورا، راه و سمت و سوی انان را برای شما مشخص نمی سازد؟؟

مگر غیر از این است كه بزرگان دین در تعریف شعار گفته اند :

«شعار عبارت است از چیزى كه نوعى اعلام وابستگى در آن وجود داشته باشد. هركارى كه انسان مى‏كند كه مفهوم و معنى آن كار این باشد- یا لااقل متضمن این جهت باشد- كه وابستگى انسان را به یك گروه معین، به یك فرقه معین، به یك كشور معین، به یك حزب و جمعیت معین اعلام كند، به آن «شعار» مى‏گویند[3]»_ استاد مطهری، پانزده گفتار، مقاله: لزوم تعظیم شعائر اسلامی؛ مجموعه آثار استاد مطهری، ج25، ص360_

آیا بنا بر تعریف استاد مطهری حمایت سران فتنه، وابستگی آنان را به آمریكا و اسرائیل و سلطنت طلبان و مطربان و ... بیان نمی كند؟ اصلاً اگر از شعارهای انان نتوان راه انان را تشخیص داد پس از چه طریقی راه انان را بشناسیم؟ ایا باید صبر كنیم تا هر كار با آرمان های اسلام و انقلاب بكنند؟؛ تا وقتی دیگر برای ما ارمان  و ارزشی نماند بگوییم بله قصد سران سبز چنین بود و چنان بود؟؟؟! 

فرموده اید: «در مفهوم لغزش سهوی بودن نهفته است یعنی تعمدی در کار نیست و کسانی که ادعای تقلب کردند امری از روی عمد نبوده که بخواهند از آن به عنوان ابزاری برای شورش و آشوب استفاده کنند»

اگر واقعا در ادعاهای این افراد(مانند ادعای تقلب) سهوی در كار بوده است و به قول شما عمدی در كار نبوده، چرا به محض اینكه متوجه شدند اشتباه كردند و چنین تقلبی با این وسعت رخ نداده از ادعای خود كنار نكشیدند؟ حالا هم بعد از چند ماه مجبورند دولت را به رسمیت بشناسند چرا كه اولاً در نزد مردم آبرویی ندارند و از ثانیاً می دانند كه دیگر ادعای واهی انان راه به جایی نمی برد و شاید هم ... شاید هم هیچ حامی در داخل و در خارج برای طرح و بیان ادعای خود نمی بینند!!!

گفته اید: «این بازداشت‌های طولانی و بعضا بی اساس برای چیست؟ آیا به صرف رای دادن به آقای موسوی و یا حضور در ستاد انتخاباتی باید برخی را دستگیر کرد؟»

جناب آقای مطهری این چه فرمایشی است؟ اگر خودم از شما نمی شنیدم باور نمی كردم این سخن متعلق به شما باشد! شما چندی قبل در مورد اقای موسوی گفتید: «موسوی دچار توهم شده بود».  فكر نمی كنید خود شما هم دچار توهم شده اید؟ جناب آقای مطهری كسی را به خاطر رای دادن به اقای موسوی نگرفته و نمی گیرند اگر این چنین بود باید سیزده میلیون نفر را بازداشت می كردند!. بازداشتی هایی كه ذكر كردید علاوه بر برهم زدن نظم جامعه مانع كسب و كار مردم، صدمه به افراد نظامی و غیر نظامی و اموال خصوصی و عمومی مردم شدند. شما كه نماینده این مردم هستید این موضوع را انكار نمی كنید ؟ انكار می كنید؟؟؟

حال معلوم نیست اگر این موكلین معنوی شما را رها می كردند تا كی می خواستند به مردم بی گناه صدمه بزنند؟شما بهتر است از موكلین خود بپرسید: كه آیا رای دادن به احمدی نژاد یا داشتن ظاهری متفاوت با جنبش سبز! دلیل خوبی برای كتك زدن مردم و ایجاد ناامنی در جامعه بود كه با مردم چنان كردید؟ شعار نه غزه و نه لبنان سر دادید؟ شعار جمهوری ایرانی بر افروختید و بالاتر از همه اهانت به ساحت قدس ابا عبد الله الحسین كردید؟

امیدوارم خدای متعال همواره ما و شما را بر راه مستقیم خود هدایت فرماید تا هرگز(حتی چشم بهم زدنی) دچار لغزش نگردیم.

آمین

دانشكده علوم حدیث_ محمد زندی دلگشا



[1] . گفتنی است این مقاله بعد از كمی ویرایش در روزنامه  كیهان، چهارشنبه 23 دی 88  باعنوان لغزش سهوی و حكومت سلطنتی  منتشر شده است.

[2] . خطبه 3 نهج البلاغه؛ برای شرح گوشه ای از این خطبه: سیری در نهج البلاغه، استاد شهید مطهری.

[3] . استاد مطهری پانزده گفتار؛ لزوم تعظیم شعائر اسلامی